1.Аналіз СЯ з боку вищого керівництва – забезпечує стратегічне планування діяльності закладу, розподілення відповідальності та повноважень персоналу, забезпечення закладу необхідними ресурсами (фінанси, персонал, інфраструктура), проведення періодичного аналізу діяльності закладу відповідності системи управління якістю.
2. Управління документацією та записами – впровадження та забезпечення функціонування чіткої системи управління документацією для: забезпечення того, що розробка, узгодження, затвердження, внесення змін, вилучення з обігу відбувається своєчасно компетентним та уповноваженим на те персоналом; гарантованого застосування та знаходження на кожному робочому місці лише актуальної документації; запобігання використання документів, які втратили чинність. необхідне для фіксації результатів процесів, які можна використовувати для доказу відповідності вимог та ефективного функціонування СУЯ. Встановлює порядок ідентифікації, збереження, захисту, відновлення, визначення строків зберігання та вилучення записів.
3.Управління персоналом та знаннями – наявна затверджена організаційна структура, штатний розклад з кількістю визначених посад для виконання всіх завдань, які входять до обов’язків закладу системи крові. На кожну посаду розроблена посадова інструкція з визначеним кваліфікаційними вимогами, правами та обов’язками. Для всіх підрозділів розроблено положення про підрозділ. Рівень кваліфікації лікарів та молодших спеціалістів з медичною освітою підтверджується атестаціями спеціальними комісіями не рідше 1 разу на 5 років з отриманням посвідчення про присвоєння або підтвердження кваліфікаційної категорії відповідної спеціальності, що є підтвердженням належної професійної кваліфікації працівника займаній посаді.
У закладі проводиться зовнішнє та внутрішнє навчання персоналу у відповідності до кваліфікаційних вимог та займаної посади.
Зовнішнє навчання лікарів проводиться на циклах тематичного удосконалення, курсах стажування в закладах післядипломної освіти (на відповідних кафедрах). Замовлення за спеціальностями на підвищення кваліфікації лікарів щорічно здійснюється керівником закладу. Порядок безперервного професійного розвитку визначається наказом МОЗ України від 22.02.2019 № 446 «Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів».
Зовнішнє навчання молодших спеціалістів з медичною освітою проводиться на циклах спеціалізації й удосконалення на постійно діючих курсах у закладах післядипломної освіти. Порядок підвищення кваліфікації регулює наказ МОЗ України від 07.09.1993р. № 198 «Про підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною та фармацевтичною освітою».
Проводиться внутрішнє навчання, яке включає початкове та періодичне навчання з питань вимог стандартів ISO та Належних виробничих практик GXP (GMP, GLP, GDP тощо) згідно розроблених програм.
Розроблені процедури по дотриманню вимог санітарно-епідемічного режиму для захисту персонал та донорів.
4.Аудити та самоінспекції – запроваджено для види аудиту зовнішній та внутрішній (самоінспекція).
Внутрішні аудити здійснюються для перевірок технологічних та лабораторних процесів, документації, обладнання, приміщень закладу з метою оцінки їх відповідності принципам;
-забезпечення якості і визначення необхідності проведення коригувальних та запобіжних заходів. Зовнішні аудити здійснюються:
– виробників/постачальників сировини (донорської крові) для підтвердження ними системи управління якістю у відповідності до вимог належної виробничої практики та гарантування якості виготовлених в подальшому компонентів крові (готової продукції );
– виробників дистриб’юторів (споживачів Лікарняних банків крові ЗОЗ) для підтвердження ними системи управління якістю відповідності до вимог належної виробничої практики та гарантування якості компонентів донорської крові (готової продукції), призначених для безпосередньої трансфузії реципієнтам.
5.Аналіз та управління ризиками – розповсюджуються на всі етапи процесу управління ризиками для якості: ініціювання процесу; загальне оцінювання ризику, що включає ідентифікацію, аналіз та оцінку ризику; контроль ризику з метою зниження ризику до прийнятного рівня або його усунення;інформування про ризик; моніторинг результатів процесу управління ризиками.
6. Управління відхиленнями – розповсюджується на всі процеси та системи, обладнання, технічні засоби, сировину, матеріали, продукцію, де може виникнути відхилення від встановлених вимог, що може вплинути на якість компонентів донорської крові та відтворюваність процесів.
7.Коригувальні та запобіжні заходи – створена та підтримується у функціонуючому стані систему коригувальних та запобіжних дій, що є результатом розслідування рекламацій, невідповідностей, відхилень, відкликань, аудитів, інспектувань з боку регуляторних органів та їх висновків, а також тенденцій, виявлених при моніторингу функціональних характеристик процесу та якості продукції.
8. Управління змінами – створена та підтримується у функціонуючому стані система управління змінами для всіх процесів та систем, обладнання, технічних засобів, сировини, матеріалів, продукції, які можуть зазнавати змін, що можуть вплинути на якість продукції та відтворюваність процесів.